Bastubadande mattor

Kan berätta att det är fullt möjligt att tvätta långa stora trasmattor under vintern också. Visserligen tar det ju en stund innan de torkar, men det är fullt möjligt. Sambon tvättade två mattor på söndagen, och igår fick de ta plats på köksgolvet. Till saken hörde att den stora mattan har fått bada bastu några varv för att skynda på torkningen. På måndagen eldade jag i bastuugnen åt mattan i flera timmar, och då hade jag nog känslan av att jag inte riktigt är klok. En matta som badar bastu. Men, det funkade ju, så nu får vi njuta av mattan som pryder golvet. Tror bestämt den gillade bastubadet 😉Den bastubadande mattan

Sambons födelsedag till ära köpte jag igår en bukett tulpaner till honom. Han brukar alltid köpa blommor till mig, vare sig det är något att fira eller inte. Så nu tyckte jag att det var hans tur att få en bukett, för jag anser att män också är värda lite blommor nu som då. Tyckte jag lyckades med att välja bukett också, härligt vårpigg och fin! Sambon blev också glad, och förvånad.

 

Katten tyckte detta blomtjafs mestadels var slött.

Kommentera

