Vårkänslor

Jag antar att det är vårkänslorna som har satt igång eftersom jag haft sådan städdille hela dagen. Eller egentligen började den igår kväll redan. Dottern lyckades fälla en stor blomkruka på golvet så den gick sönder och all mylla hamnade i soffan och på golvet. Jag som skulle ta det lugnt hela kvällen. Det var bara att ta dammsugaren i vacker hand och börja dammsuga, och då jag väl kom igång dammsög jag hela mellanvåningen medan barnen o sambon badade bastu. Och eftersom jag ändå hade dammsugat och var på gång passade jag på att tvätta golvet också.
Idag var det härligt soligt vårväder, så jag passade på att skicka ut resten av familjen medan jag själv blev inne och dammsög följande våning. Och eftersom solen lyste precis hela dagen, syntes varenda fläck på varje dörr och fönster, så har gnuggat och polerat runt om i huset. Med dottern tvättade vi några fönster (de fönstren som barnen oftast lägger sina näsor och händer mot) och terassen utomhus fick också sig en tvätt. Katter brukar nämligen använda vår terass som pisoar, och speciellt nu då solen lite börjar värma kan ni tänka er vilken stank där är…USCH!

Mot kvällen fick vi dessutom besök av sonens gudmor Nina, så det var en trevlig överraskning. Vi snarvlade lite över en kopp kaffe och på dotterns begäran spelade vi muminspelet som jag tidigare skrev om.
Nina har förresten också en blogg, gå in och kika där vettja!

Nu känner jag att min energi börjar sina, så jag bör nog gå och lägga mig nu och ladda upp batterierna till morgondagen. Barnen ska på dagis imorgon, så jag får i lugn och ro fortsätta med städandet och bakandet inför lördagens fest.

God natt!

Kommentera

