Festförberedelser

Lite bättre dag idag. Ännu lite trött och hängig, men märker nog att jag är på bättringsvägen. Har till och med fått lite saker gjorda idag.
Nästa veckoslut kommer vi att ha 30-årskalas / fest, och till det måste det ju förberedas en del. Min sambo fyller år på tisdag, och vi får vara glad att det är först nästa helg vi firar. Hade inte varit så skoj att fira i denna flunssa.
Nå, anyway, vi har nu planerat klart hela menyn och bjudningen så det känns skönt.

Jag har med barnen idag också börjat smått förbereda inför kalaset med att baka lite småbröd. Barnen ville såklart helst bara äta av degen, men fick nog en del räddad så det blev lite småkakor. 🙂

Var en sväng med dottern till butiken idag också, och det är konstigt, att jag fortfarande känner mig smått kriminell då jag kör bil. Att det på något vis är fel att jag sitter där o kör. Fast det finns ju inget kriminellt i det, jag har ju körkort. Men jag är bara ovan att jag får köra efter att så många år varit utan körkort. Man har ju vanan inne att man måste ta sig gående eller med cykel från plats A till plats B. Fast nu är det ju slut på det, skönt!

Denna kväll kommer jag ta det riktigt lugn, titta på TV och mysa i soffan. Barnen och sambon ska till bastun / bada, men jag hoppar över det denna gång pga flunssan. Barnen kommer bli glada då de får veta att de ska bada. They love it!

Nej, som det märks har jag egentligen ingen vettigt att komma med idag, så tror jag nu ska sätta punkt för denna gång. Hoppas ni alla har ett superfint veckoslut!

//BB

Kommentera

