Förkylda hälsningar

Vilken dag. Jag är helt superförkyld, näsan rinner som en kran och orken lyser med sin frånvaro. Detta i kombination med två rastlösa, ivriga, energiska barn kan inte bli något annat än pannkaka. De har klättrat på väggarna medan jag har krupit längs med golvet. Ja, så där bildligt sett.

Om man någonsin får tycka synd om sig själv, är detta en av de gångerna det är tillåtet. Tycker jag. Jag skulle helst av allt bara lägga mig i soffan och slänga filten över mig och inte vilja bry mig om någonting annat än mig själv och min snuva. Ligga där och slötitta på tv, eller kanske bara slumra till om man är trött. Detta kunde ju hända i en perfekt värld. Men verkligheten är förstås en annan.
För barnen ska ju ha mat, blöjor ska bytas, man ska finnas tillgänglig, man ska orka med deras humörsvängningar. Barnen i sin tur läser ju av en att man är trött och inte skulle orka med så mycket bråk, och detta leder ju till ännu mera bråk för att se hur mamma reagerar och hur snabbt.

Så om det finns en frivillig barnvakt för imorgon skulle jag tacksamt ta emot en. Så känns det nu efter en utmattande dag som denna, med näsan röd som en tomat och snorpapper som ligger både här och där.

Men vem vet, kanske morgondagen redan lättar?

2 reaktioner på ”Förkylda hälsningar

  1. Jag sitter och snorar på jobbet. Det är nästan så jag kunnat bli hemma idag, men ska bara jobba 6 timmar, så det skall jag väl orka. Jag har ju inget inplanerat och skulle ha kunnat ta ungarna idag, men om jag är i samma skick som morsan, så kanske det inte är nån point…. Det börjar bli (shitt vad heter den där renen som man sjunger om som har röd näsa?) punakuono-fiilis… Krya på dej!

    1. Jag svarade redan en gång på det här, men av nån anledning så gick det inte fram. Se bara så har du två svar ännu på ditt inlägg 🙂
      Men jo, Rudolf med röda mulen-fiilis är här också. Hade varit superskönt att få stanna under täcket idag. Barnen får se på många filmer bara så går väl den här dagen an också på något vis. Till veckoslutet blir det sen lättare då jag inte är ensam hemma med barnen.
      Krya på dig du med, och kämpa på på jobbet!

Kommentera

