Sportlov i solskenet

Barnen har sportlov denna vecka, och idag har barnen varit sportiga och skidat ute på gården. Det kämpade på med att hållas på fötter (eller skidor)  medan jag kämpade på med att skotta snön som föll ner igår. Det var ett tjockt och tungt lager att skotta, jag var helt svettig efteråt. Men det var skönt att vara ute i 1,5h i solen, kändes nästan som om våren är på väg. Annat tänker jag väl imorgon då de lovat en massa snö igen.
Nu har vi just ätit ärtsoppa med god aptit, och det börjar vara dags för lillkillens lur.

Verkar som att jag har ett jobb på lut också, så det känns ju lite spännande. Men än så länge är inget klappat och klart, men på gång. 🙂

Dagens diskussion med dottern:

Tinja: ”Mamma, varför är Ulla och Myy (katter) flickor?”
Jag: ”För att det nu bara råkade bli det. Varför är du flicka då?”
Tinja: ”För att du älskar mig!”

Ja, så enkelt är det väl. 🙂

Nej, nu måste jag lägga min lilla dude som annars blir sur och tvär och övertrött.

Tjipp!

Kommentera

