Kriminella mördare

Nu har jag äntligen fått mitt ”riktiga” körkort. Ni vet, det där av plast med en bild på en kriminell mördare. Fast jag undrar nog om nån mördare kan vara icke-kriminell…Nåja, ni fattar vad jag menar. Men så ser jag ut på körkortet i varjefall. Som en mördare. Kan inte fatta hur man alltid klarar av att se ut som en fånge på alla passfoton. Visst, man får inte le, men ser man i verkligheten ut på detta vis då man är allvarlig så borde man ju definitivt le mycket mer. Så bara att flina upp er nu!

Inga fjantiga papperslappar mer som bevis på att jag kan köra, och passet kan jag med fördel lämna hemma nu då jag har ett körkort att visa min identitet med. Vad skönt!
Nu är det bara den där bilen som fattas. Bara jag får ett jobb ska jag banne mig skaffa mig en bil, så är det bara.

På tal om mördare och andra andliga ting så har jag läst en massa skräckhistorier idag. Har tänkt ha skräckhistorier som tema i morgondagens ordverkstad, så det kommer att bli ganska läskigt läckert tror jag! För att riktigt få stämningen på topp borde man ju dimma ner ljusen lite, men tyvärr tror jag att det är omöjligt i den lokalen vi är i. Men tror nog vi kan få till stånd den rätta skräckis-stämningen iaf. Spännande!

 

Kommentera

