Allergier

Då det är kallt ute börjar allergin härja igen. Fingarna ser hemska ut, och idag har även mitt ansikte fått sig en omgång. Det är så äckligt att ha utslag som svider och kliar om vartannat i ansiktet.
Dessutom ser det ut som att sonen också fått allergi-genen av mig. Här om dagen märkte jag att hela hans kropp är full av små eksem. Nu har han även börjat säga att de kliar. De finns på ryggen, armarna, magen och kinderna.
Jag funderar om det kan vara nytt tvättmedel som är boven. Har tvättmaskinen fortfarande sönder och min snälla mamma har tvättat kläder åt oss. Hon använder sig av annat tvättmedel än vi, så det kunde kanske vara orsaken? Annars kan det vara en kombination av kyla och kanske något han ätit. Måste följa med och se vartåt det bär.

 

Kommentera

