Valsöndag på Ängsvalla

Ja det gick ju kanske inte riktigt som man hoppats i presidentvalet. Är ändå otroligt nöjd över Pekka Haavistos insats, och att stödet för honom varit så stort. Bra jobbat, han är nog en vinnare i mina ögon iaf! Gratulerar även den blivande presidenten Sauli Niinistö och hoppas på bra kommande 6 år som Finlands president.

Hemma på Ängsvalla har det varit ganska lugn söndag. På förmiddagen röstade vi, hela familjen. Barnen har varit ivriga med att rösta (även om de såklart bara är med och tittar på) och dottern ville ännu försäkra sig om att jag faktiskt skrev en tvåa på valblanketten. Det gjorde jag förstås. 😉
Äntligen kunde barnen vara ute en stund eftersom det varit lite varmare idag. Fast en ordenlig snöyra var det där ett tag. Blivit ganska långrandiga dagar inomhus då gradstocken ute visat -20 grader.
Valbastu hann vi också med, även om det kanske inte egentligen var bastu i den bemärkelsen, snarare helt vanlig bastu.

Var till vår närbutik och tänkte att jag för en gångs skull skulle köpa Runebergståror. Jag som inte ens tyckt om dem tyckte faktiskt de var riktigt goda i år. Lönade sig tydligen köpa gårdagens för -30 % 😉 Barnen slukade i sig varsin i all hast och hade gärna ätit några till ifall det funnits. Tur nog hade vi endast en var.
Vår tvättmaskin är ännu i olag, så min snälla mamma tog en sats med kläder hem för att tvättas eftersom smutsberget bara växer här hemma. Känns lite som om man vore tonåring igen då mamma tvättar ens kläder, haha 🙂

Klockan den går, och jag borde dra mig till sängs så jag orkar med de två vildingarna hela dagen imorgon. Har barnen hemma nu i dagarna 2 från dagis, nästa gång ska de alltså på onsdag.

Ha det gott alla, Sov sött.

 

//BB

 

 

Kommentera

