Jehu

Solen har tittat fram idag! Härligt!

Efter jobbet gick barnen och jag till pulkabacken utanför vårt hus för att åka pulka i det soliga (men kyliga) vädret. Nu hade backen blivit så tillplattad av allt åkande så då lillkillen skulle åka första gången ned idag åkte han som ett jehu utan like, och landade med huvudet före i snödrivan. Det var så hård fart att mössan till och med trilla av honom. Efter den åkningen fick han i fortsättningen åka längre nerifrån backen. Ändå åkte han ned med ganska hård fart, flera gånger i diket.
På kvällen var jag med några kompisar på stickcafé. Hade totalt glömt bort det hela om det inte varit för min vän A som påminde mig. Det var riktigt roligt igen en gång att sitta och lyssna på tanterna som diskuterade både det ena och det andra. Ibland blir man lite förvånad över vilka diskussioner där kan förekomma. 😉
Nu har jag börjat virka en sjal och kommit på en god bit på vägen. Har faktiskt inte handarbetat på ett tag, någon gång före julen senast, så det var roligt att sätta igång igen.

Nu och läsa boken jag har på hälft!

Hoppas ni haft en fin dag!

 

Kommentera

