Då hoppet tryter

Nej, inget körkort för mig. Bedömaren tyckte jag behövde öva på vissa grejer ännu. Tänkte redan ge upp och skita i det hela, men min bilskollärare fick mig på andra tankar. Det gäller bara att stiga upp då man fallit, och ge sig en rejäl dask i baken så är man nog i rätt riktning igen. 😉 Klart att det känns bittert,  men allt har sin tid har jag mer och mer börjat tänka. Så inga svansar mellan benen är inte!

 

 

6 reaktioner på ”Då hoppet tryter

  1. You go girl! Inte ge upp nu! Dom är ju kända för att inte alltid vara så glada gubbar de där…. Nästa gång går det säkert bättre. Tsemppiä bara! Kramar till dej och resten 🙂

    1. Tror det bara var lite nervositet och osäkerhet som ställde till det. Om det hela börjar dåligt så fortsätter det i samma bana. Det är lustigt, för så där dåligt har det aldrig gått på lektionerna. Nåh, nya tag, nya krafter! Fast jag skulle gå 5 gånger så ska jag få det här igenom! Punkt. 😉

  2. Nu får du ursäkta för min jämförelse, men då när jag va på audition så skämdes jag och allt skändes skit och jag kände mig som en väldigt talanglös och lite dum människa. Och jag fick ingen feedback och jag fick inte öva och göra om det, men snabbt försvann de dåliga känslorna ändå. Jag tror att det är bra att misslyckas ibland även om det känns för jävligt när det händer. Och om man sen som du inte ger upp för det, så kanske man också lär sig att hantera misslyckandena bättre. Jag tänkte på det igår, att nu för tiden står man mera sällan inför såna situationer som du igår. Under skoltiden hade man ju hela tiden prov o tenter och en massa ”första gången”.
    Men hördu, du har ju den bästa attityden av alla inför det här nu, så förr eller senare ser vi nog Rebecka bakom ratten i rondellerna 🙂

    1. Vad fint du skrivit, och jämförelsen var bra, tror att vi båda säkert känt oss ganska lika efter våra misslyckanden. Men att du inte fick nån feedback på din audition var ju dåligt. Jag fick ändå en massa feedback, och jag vet exakt var det gick fel. Ändå blir man såklart besviken.
      Tror också man stärks som människa om man misslyckas ibland. Det som är avgörande hurdan attityd man har efter misslyckandet. Att tycka synd om sig själv och känna sig skit efter ett misslyckandet är helt ok, men man måste kunna ta sig ur detta också och se framåt. Då tror jag att man kan komma långt. 🙂
      Så kanske jag ännu blir taxikusk nån dag, haha.
      Kram på dig Linda, och hoppas din födis var superbra!

  3. Nej ge inte upp! Det är väl värt att försöka en gång till. Då vet du vad som förväntas av dig och nervositeten har du lämnat med första försöket. Jag misslyckades fatalt med första uppkörningen med mc och jag var så sur och ledsen efteråt. Det harmade så in i norden mycket – men jag hade ju satsat tid och pengar på körlektioner och jag ville ju köra själv och inte bara sitta på bönpallen! Så några lektioner och övningar och sen gick det bra.
    Vi har säkert alla misslyckanden bakom oss och de smarta människorna ger inte upp! Angry Bird-skaparen hade ju 50 (tror jag) floppade spel bakom sig innan han slog igenom! Det du! Nu har du 49 försök kvar! 😉

    1. Nej ska nog kämpa på. Har nu satt så mycket pengar och tid på det här så det skulle vara dumt att ge upp nu. Nästa gång SKA det lyckas:) Tack Janette för de peppande orden! 🙂

Kommentera

