Ängsvalla Sjukstugan

Har varit hemma hela dagen, inte fått ett dugg vettigt gjort, utan bara slappat med lillkillen. Sonen har feber för andra dagen, och måste vara hemma imorgon också. Och oj vilken jobbig hosta han har igen. Fast ingen Ventoline har vi gett ännu, utan bara den normala astmamedicinen. Ska se om Ventolinen blir aktuell ännu innan det hela är över.

Ute är det snö, och troligen kallt. Har inte varit ute idag annat än till postlådan på morgonen efter tidningen.
Har anmält mig till afrikans dans som börjar i februari. Någonting måste man väl ha att göra då man blir arbetslös. 😉 Nå nej, har aldrig varit arbetslös och tänkte inte bli det nu heller, något hittar man alltid på. Kanske starta eget,vem vet? 😉

Nu borde jag hoppa i duschen, för på kvällen ska dottern och jag till min väninna som fyllde år igår. Far och son får bli hemma i sjukstugan, jag måste få komma ut i friska luften en sväng!

Måste förresten bara säga att våra grannar är guldvärda som ställer upp med att se efter våra barn då det kniper till! Imorgon kommer Herr Granne och ser efter lillkillen så jag kan gå och servera på ett 70-årskalas på eftermiddagen. Vad skulle vi göra utan dem?

På torsdag har jag inssi, så har förhoppningsvis efter det körkort. Yeah! Sen är det bara bilen som fattas. Och en dator (använder nu min jobbdator, och snart då mitt kontrakt går ut måste vi skiljas åt, Mr Acer och jag). Och ett jobb. Ja, sen vore livet perfekt.

Killen är uppe på rummet som bäst och leker med lego, kanske jag borde ta tillfället i akt att besöka den där duschen då. Orka.

 

Kommentera

