Tidig morgon

Som jag tidigare förutspått blev det en tidig väckning i dag morgon. Dottern kom smygande till vår säng kl 6 på morgonen, och lade sig riktigt snällt mellan mig och sambon. Hon låg en stund, och jag trodde faktiskt hon tänkte sova, då hon plötsligt utbrast: ”Titta mamma vad jag plötsligt hittade i min säng! Ett örhänge!”
Hon hade hittat ena örhänget jag fick av sambon i julklapp! Vilken tur, för jag hade inte ens märkt att jag hade tappat det. Låset är fortfarande försvunnet, men det kan man alltid skaffa nytt.
Sonen vaknade lite efter 6.30, och till min förvåning har de båda (!) sovit hela natten i egna sängar! Så det här med att lägga dem tidigt var tydligen inte helt fel.
Nu då man vaknat så tidigt börjar snart nästan kännas som lunchdags, haha. 😀 (KL är nu 9…)

Snart ska jag på möte, och vår granne ska se efter barnen. På eftermiddagen ska jag och köra lite och göra lite prov. Så är lite nervös i dag morgon faktiskt…
Jag har hunnit köra i snö och halka, regn och idag förmodligen ännu lite storm, så det är ju inte så illa med tanke på att jag efter dagens körning har kört 3 gånger. Dessutom var det mycket bilar i farten då jag körde förra gången.

Nu ska jag ta ännu en kopp kaffe innan jag ska på mötet.

 

//BB

2 reaktioner på ”Tidig morgon

Kommentera

