Nya Vindar

Januari för med sig nya vindar. Jag ska börja som ordkonstledare för barn en gång i veckan. Lite borttappad känner jag mig nog för tillfället, men litar nog på att saker och ting klarnar med tiden. Spännande känns det iaf!
Men något annat har jag inte för tillfället på lut efter januarimånad. Mitt kontrakt med nuvarande jobbet tar slut sista januari. Men, det är ju bara att ta dagen som den kommer. Helst av allt skulle jag dock stanna på min nuvarande arbetsplats, har trivts så bra. Suck.

Januari för också med sig andra vindar. Snart har jag körkortet i min hand. Oj vad livet kommer att bli lättare efter det. En bil skulle ju inte heller vara helt tokigt, men kan hända att den idén får stå på hyllan ett slag, ivarjefall om jobbsituationen inte ordnat sig.
Har alltså haft körkort innan, men det bodde en slarvig 20-åring i mig som inte tog andra fasen i tid, därav har jag nu varit utan körkort. Ansvarslöst? Ja det kan hända, men samtidigt har jag klarat mig bra utan körkort dessa år. (enligt ny uppgift är det 10 % som är lika slarviga som jag, så jag är inte den enda 😉 )
Det är nu då vi har barn, och då jag jobbar med det jag jobbar som jag märker att körkort och bil skulle komma väl till pass. Hursomhelst, snart får jag mitt körkort igen, jag har kvar förmågan att köra bil och det känns bara så bra!
Några egentliga nyårslöften har jag inte gjort, men min största present är ändå det att jag tagit mig i nackskinnet och får mitt körkort. Klapp på axeln och papukaija-merkki.

Det enda negativa med körkortet är, att jag ser ut som en nerdrogad fängelsedude på fotot. I mitt stilla sinne lugnade jag ner mig själv och tänkte att i svartvitt ser man ändå bättre ut än i verkligheten, men till min fasa upptäckte jag att bilden går i färg! Usch. Hemskt.

För tillfället är det tyst i huset, barnen sitter och modellerar. De är så koncentrerade, det enda som hörs är kaveln som går emellanåt, och några andetag. Vi skulle gå ut, så hade jag planerat, men vädret tilltalade mig inte ett dugg så det blev en inne-förmiddag istället.

 

 

 

Kommentera

