Om att packa

Finns det något värre än att packa? Jo, att packa upp grejerna då man väl kommit hem från sin resa. Men att packa inför resan är nog tillräckligt jobbigt. Nu råkar det vara så att jag har detta packande framför mig. Ju mer jag tänker på det, desto längre ner i soffan åker jag. Att det oftast faller på min lott att packa både för mig och barnen, gör ju saken inte bättre.
Detta är ju verkligen inte ett stort problem egentligen, om ett problem över huvud taget. Men roligt är det ändå inte.
Men sen, efter ett evigt rännande upp och ned  i huset sökandes efter allt som bör sig komma med på resan, och då man väl sätter sig i bilen för att åka iväg, den känslan är skön. Förutom om barnen är på det där skrikhumöret och själva resan till resmålet (som denna gång är 3 h lång) blir ett rent helvete. Men det är en annan story…

Kommentera

