I efterdyningarna

Oj vilken julafton! Fin, med god mat, glada barn och massvis med julklappar. Kyrkan uteblev dock, för att minska stressen. Men vi avnjöt Tomtegröt till lunch med min familj, och badade julbastu.
Jultomten var på besök på kvällen, och barnen var exalterade. Först var Lillebror lite skeptisk till hela Tomten, men då han lade märke till att Tomten gav julklappar, blev Lillis modig och var med på noterna från början till slut.

Detta år hade Tomten igen en gång överdrivit litegrann, blivit senil på kuppen och glömt lite julklappar här och där efter sig. Bland annat ligger en hel hög hemma hos sambons familj som väntar. Dit ska vi åka imorgon, så då får vi ta Julafton på nytt.

Denna dag går i lathetens tecken. Denna dag är gjord för att göra ingenting. Och jag njuter. Är så lat, att jag först tänkte skippa att skriva i bloggen, men ändrade mig ändå och beslöt mig skriva några rader.

Lite bilder hann det tas igår också mellan ätandet och julklappsöppnandet.

Alla, både barn och mormödrar vinkade hej då åt Tomten då han fortsatte sin färd till följande familj.

Slutligen blev det lugn i huset, och mor kunde njuta av den tysta, fridfulla julaftonsnatten.

En reaktion på ”I efterdyningarna

Kommentera

