Inför julen

Idag är det städning i fokus. Ett nödvändigt ont. För det ska ju vara fint till julafton, eller hur.
Senap ska också göras detta veckoslut, för jag har några beställningar som ska bli klara före jul.
Denna jul firar vi hemma hos oss. Vartannat år firar vi hos oss, vartannat hos min sambos familj. Vi blir inte så jättemånga hos oss i år, eftersom min bror med fru har flyttat till Österrike nyligen, men tror nog vi får det riktigt mysigt för det. Dessutom har vi beställt julgubbe från scouterna, så det ska ju bli lite spännande. Tidigare har vi tvingat min brorsa att ställa upp som gubbe. Måtte han känna sig lättad detta år.

Tänkte faktiskt redan idag inhandla julgran, för att försäkra oss om att vi får den odlade lilla fina som inte ska barra så mycket. Tidigt tycker kanske en del, men varför kunde man inte njuta av granen lite längre? Hellre har jag granen på plats lite längre innan jul än att vi har den inomhus långt in i januari.Tidigare år har vi dessutom varit för sent ute för de odlade granarna har alltid varit slutsålda.

 

Så här såg vår gran ut ifjol.

 

 

 

 

 

 

Ute känns det som kväll, mörkt och dystert. Ska bli spännande att se om det i år kommer att bli en vit jul.

 

Kommentera

