Trött med nöjd

Regn, regn, regn. Men trots detta regn var det bra med besökaren på julmarknaden jag sålde på idag. För en gångs skull förfrös man sig inte, och regnet störde inte oss försäljare som hade tak över huvudet. Besökarna stördes inte märkbart av regnet, fast någon visserligen beklagade sig över ”att det nog kunde varit lite bättre väder”. Många vågade sig ändå ut för att ta sig en titt över julmarknaden.

Alla mina vitchokladsenap gick åt, och troligen hade jag sålt fler om de inte tagit slut i mitten. Roligt eftersom jag detta år gjort dubbelsats i jämförelse med förra året. Lite annat smått och gott fick jag också sålt både i inredningsväg och matväg. Så jag är mer än nöjd. Detta firade vi med att gå ut och äta med familjen och Ninnu på (den enda som hade öppet) restaurangen i vår by. Imorgon tänker jag fortsätta firandet med att göra ingenting. Ska bli så skönt att få ta en ledig dag utan att behöva tänka på att något måste bli gjort. Men skoj var det idag iaf!

Och kan ni tänka er, jag köpte ingenting själv på marknaden. Jag gick inte ens ett varv igenom alla stånden. Enbart detta borde firas med pompa och ståt. Tjohoo.

[bebs81]dprIJ2I4q_A[/bebs81]

 

Kommentera

