Avkopplande

Kom hem från jobb ca 19.30, riktigt skönt att det inte drog ut längre på tiden (även om det var riktigt skoj). Det är alltid så svårt att varva ner om man kommer jättesent hem. Det tar alltid en stund innan man har ro att gå och lägga sig och då brukar det ofta bli ganska sena kvällar. Och med tidig väckning följande morgon är detta ingen bra kombination. Det att man ändå aldrig kommer i tid i säng även om man slutat kl 16 på eftermiddagen, är sedan en annan historia. Främst handlar det väl om dumhet eller rent ut sagt idioti… 😉

Egentligen borde jag ju utnyttja denna lediga tid ikväll till marknadsfixande, men av någon anledning tyckte jag att jag har rätt att ta en ledig kväll istället. Så, därför har jag kopplat av med att sticka. Hittade ett superduper härligt garn på Hemtex här om dagen, och måste säga att I love it! Det är så mjukt och härligt, men kanske lite dyrbart om man ska sticka stora plagg. Men det har inte jag tålamod till, så inget jag personligen behöver bry mig om. 😉 Att jag stickar som en kråka är inget man behöver kommentera, det är ju tanken som räknas, eller hur 😉

Imorgon sitter jag väl och svär över att jag inte utnyttjade denna kväll till marknaden. Fast egentligen, det man inte måste göra nu kan man med fördel göra imorgon.

 

Kommentera

