Barnen talar

Det är roligt det här med barn, och hur de pratar. Igår då vi busade med dottern (4) och jag kramade henne så hon hade örat mot min mage utbrast hon: ”Mamma, jag får blås i örat!” Vi fick oss ett gott skratt, för det var ju förstås LÅS i örat hon menade.

En stund senare, efter att vi med dottern skrapat en lucka på en skrapjulkalender utbrast sonen (2) flera gånger: ”jag vill ha pengar”. Det ska börjas i tid, detta får man säkert vänja sig om ett x-antal år i framtiden. 😉

Ena katten har haft spyattacker sen igår, och vi har hittat dessa spyfläckar lite över allt i huset. Sonen däremot säger att katten har pruttat, och att man inte får stiga på kakkan.

Och på tal om katterna, den andra katten kom helt ”pokkana” och pissade på vårt sängöverkast som låg på golvet bredvid sängen idag morse. Då vi låg i sängen hörde vi plötsligt hur katten började sopa omkring med tassen, så där som när de täcker då de gjort sina bestyr, eller då de ”täcker” sin mat. Sen upptäckte vi att katten faktiskt hade gjort sitt behov där. Så oförskämt! Jag som hela tiden skyllt på att det är Myy som gör sina behov i alla knutar, och så är det Ulla med sina runda stora oskyldiga ögon som varit boven hela tiden! Morr.

Nu är barnen ute och är saliga då den första snön kommit. Mycket vitt på marken är det inte, men det tycks räcka åt dom. Fast dottern meddelade nog mig igår kväll att det nog inte finns tillräckligt snö för att laga en snögubbe ännu. Så det så. 😉

 

 

Kommentera

