Ungdom bara värre

Har varit för första gången på stickcafé ikväll. Det var riktigt roligt att sticka tillsammans med tanterna och få lyssna på deras prat. Kände mig ganska ung och grön vad gäller både ålder och stickandet, medelåldern var kanske 60+ där. ;). Men faktiskt är det ganska skönt att sitta runt ett bord med pensionärer och sticka, de är trevliga och så var de väldigt glada över att så ”unga” också hittat dit. Och så har de ju kunskap och kan hjälpa till om man blir i klistret så att säga, och nya idéer får man också av dem.

Jag var inte den enda ”ungdomen” på plats, med mig hade jag min bästa vän A, och hon i sin tur sin kompis med baby. Så där hade nog tanterna att fundera på, både oss ”ungdomar” och framförallt babyn. Tänk att få kalla sig ungdom som 30, härligt. 😉

Nu vet jag inte riktigt vad jag skall göra resten av kvällen, kanske jag bara relaxar en stund framför TV:n. Känns som om jag haft fullt upp hela dagen då jag varit hemma med barnen. Då de är hemma är detta allting annat än ett vilohem… 😉

Imorgon på jobb igen!

 

Kommentera

