Pepparkakshus

Dagen har fortsatt i grejandets tecken. På kvällen började barnen och jag baka pepparkakor. Det var så mysigt att baka tillsammans, jag tror att vi alla njöt.

Mathéo koncentrerade sig till 100 %. Han var så upptagen med sin deg att han inte ens kom på tanken att börja smaka på den förrän riktigt i slutskedet. 😉 Duktig var han att baka också, bara man lite hjälpte honom med kavlandet.

Tinja bakade som aldrig förr. Hon har blivit så stor så hon behövde minsann ingen hjälp. Jättefina pepparkakor blev det, och hon påpekade flera gånger om hur mycket hon gillar att baka pepparkakor. Och undrade tsiljoner gånger varför man ska baka pepparkakor till jul. Hon är vår lilla frågelåda, lilla T. Hon glömde också bland allt bakande och frågande totalt att smaka på degen. 😉

Jag provade på att göra ett pepparkakshus. Hade ingen modell utan tänkte att jag helt enkelt gör det på högt. Lite snett och vint blev mitt hus, och liknar kanske mer ett utedass. 🙂 Men riktigt nöjd är jag iaf med tanke på att det är flera år sedan jag gjort pepparkakshus.

 

2 reaktioner på ”Pepparkakshus

Kommentera

