Tanter gör julkort.

Igår var det vinter, idag var det höst. Fast det var lite kallt ute, och fastän jag inte är ett stort fan av vinter, måste jag nog erkänna att det var väldigt fint ute igår. På vår gård blommar fortfarande några envisa blommor, och det var lite som ”sommar möter vinter”-känsla igår, då de var isiga och fina.

Igår hade vi kakel runt hela köket, och dammet yrde runt då sambon slog löst de gamla kaklen. Ja hela köket såg ganska sprängfärdigt ut. Idag har vi bordet fullt av alla grejer som egentligen bor på diskbänken och arbetbordet. Tur att vi har ett över tre meter långt bord så man får plats att äta vid bordet ändå. 😉 Imorgon borde kakelprocessen börja, tjohoo!

Jag vet inte vad som tagit åt mig detta år, men har redan börjat julshoppa, och idag har jag gjort julkort med barnen. Snacka om att vara i tid ute. Jag som brukar sitta och plita ihop (ja jag är envis och går inte med på att skicka köpta kort) dagen innan (läs: natten) sista dagen då man får skicka korten i det röda kuvertet, med billigare frimärke. Tantvarning. Och nu är det inte ens december! Det är nog åldern som tryter tror jag bestämt. Jag har nog bara blivit en tant. 😉 Dessutom hade jag bestämt att dottern får göra alla julkort i år, men vem satt till sist och envist grejade 15 julkort…? Jep, jag. Mathé0 gjorde fyra och Tinja 5. Så nu är det bara att skaffa kuvert och frimärken och skriva något fint på dem. Ja och så får man vänta då ca en månad innan man får skicka iväg dem…heh.

Kommentera

