Remonttireiska

Detta är vad jag sysselsatt mig med en ledig dag som denna 🙂 Med assistans av Byggar-T såklart. 😉

Jag har alltså börjat riva kaklet i köket, eftersom vi nu äntligen bestämt oss för att byta bort de gamla. Det visade sig att kaklen lossnar urenkelt, och efter lite skrapande hittade vi ännu ett kakellager under.

Efter att jag skrapat färdigt märkte vi att dessa kakel också kommer lätt bort, så nu ser det ut så här.

Nu har sambon ytterligare fått bort av de gamla kaklen så hälften är nu gjort. Då har vi bara en vägg + skorstenen kvar då…

Så här ser förresten de nya kaklen ut, som vi förhoppningsvis kommer få kaklade nästa vecka. Såtillvida vi fått bort de gamla kaklen då förstås. Bakom andra bilden skymtar också våra nuvarande kakel vi som bäst håller på att knackar bort.

Om vi skall måla skåpdörrarna eller inte återstår att se då vi fått kaklet på plats. Sen skulle jag ju förstås vilja få bort laminatet från golvet och förhoppningsvis gömmer sig ett trägolv under. Men det får vi ta sen efter detta projekt…

Ja, och nu har vi beställt luftvärmepump, så nu ska vi inte behöva frysa i vinter, och ändå inte bli helt panka pga oljan…

2 reaktioner på ”Remonttireiska

Kommentera

