Ytremont och julshopping

Titta så fina farsdagspresenter barnen gjort. De har alltså på dagis fått måla egna musmattor, vilken fiffig idé tycker jag! Och superfina blev de! Pappa blev glad. 🙂

Den första har dottern designat, med blomma och allt. Den andra är sonens konstverk.

Nu har vi också börjat göra en liten ytremont i köket. Vi har funderat på det länge, men bara inte fått det gjort. Sambon började halvt oplanerat måla i köket idag morgon, för det har funnits en blå rand på väggen ovanför köksskåpen vi länge stört oss på. I källaren hittade han denna färg som han började måla med. Och det blev stor skillnad kan jag berätta för er!

Vi ska ännu måla kaklet i köket, och kanske skåpdörrarna också. Golvet vill jag gärna också byta, har alltid velat ha trägolv…Åh vad snyggt det skulle bli här då.

Och vet ni, jag har faktiskt börjat julshoppa redan. Jep, helt på riktigt. (Kan nämnas att jag alltid annars brukar vara ute i sista minuten och stresshoppa inför julen) Hemma i köket framför datorn har jag idag varit och julhandlat. Oj vad praktiskt och bra. Ingen stress, ingen folkmassa. I like! Detta ska jag utnyttja hädanefter.Nu är det bara att vänta på alla paket som ska komma på posten. 😉

Och sist men inte minst – kollade på en fin tysk film ikväll som kom på TV –  Vincent Will Meer. Se den.

//BB

 

Kommentera

