Sista stund med Farmor

Idag måste man ta itu med en trist sak. Min farmors begravning är idag på dagen. Jag ogillar begravningar, men å andra sidan – vem skulle gilla det. Barnen ska komma med, så få se hur de reagerar och hur de orkar. Begravningen börjar nämligen då när sonen borde ta sin tupplur. Jag har berättat åt dottern med hjälp av ett foto på gammelfarmor varför vi ska på begravning och vad som kommer att hända. Men lite konstigt måste det ju nog kännas för henne. Sonen är så liten så han förstår inte ännu på samma sätt vad som händer. Men nog ska det väl gå bra.

Nu är barnen med sin far på dagis och firar farsdag tillsammans. Men snart kommer de hem och då blir här liv i luckan igen. Kanske jag snabbt måste ta mig en kopp kaffe och njuta av tystnaden ännu en liten stund. 😉

//BB

Kommentera

