Hur gick detta till?

Har haft en olidlig huvudvärk i över en veckas tid. Har själv misstänkt bihåleinflammation. Igår efter jobbet tänkte jag att det ändå kanske är bäst att boka tid till läkare för en check. Sagt och gjort, en timme senare fick jag tid.

Läkaren ställde mig lite frågor och kollade sedan bihålorna. Ultramanicken var inte att lita till 100% tyckte hon. Och innan jag visste ordet av genomgick jag en hjärncheck som liknade något av ett amerikanskt rattfylletest. Följa ljuset med blicken, kolla känsel i ansiktet, och ställa mig upp och stå med händerna utsträckta och med ögonen fast. Fattades bara att jag ännu skulle stå på ett ben och blunda och försöka träffa min näsa turvis med händerna… 😉 Nej det behövde jag inte, men jag verkar dock vara frisk i hjärnan.

Så var en röntgentid bokad åt mig tills idag. Och 2 dagar sjukledigt. What? Detta är inte vad jag beställde. I min beställning ingick en check-up, lite antibiotika och några värktabletter. Inte så mycket mer.

Försökte säga att jag verkligen inte har tid med att vara sjukledig, men läkaren tyckte att en dag vila bör du nog ta, även om jag ändå skriver sjukintyget för 2 dagar.

Så lite duact och nässpray och hem med dig och tillbaka imorgon för röntgen. Jaha. Tack.

Min skalle höll på att bankas sönder igår av värk, ni vet så här. Men denna morgon har faktiskt börjat utan, eller åtminstone med minimal huvudvärk, så vi får se vad dagen för med sig. Skulle faktiskt vara överlycklig om det efter dagens röntgen konstateras att det är bihåleinflammation jag har. Så får man lite ab-kur och så blir man frisk och behöver inte fundera mer på den saken. Enkelt.

Till slut en låt i huvudvärk-temat.

(bilden googlad)

En reaktion på ”Hur gick detta till?

Kommentera

