Ledig från vardagen

Denna helg är vi hos svärisarna och kopplar av. Det är så skönt att få komma bort ibland och göra ingenting. Igår var jag så lat att jag inte orkade ta fram datorn på  hela dagen. Men virkade och stickade däremot desto flitigare. Tyvärr nog gick mitt virkande inte riktigt enligt mina planer, så blev trött på det också och var tvungen att ta en paus från det.

Har tidigare redan skrivit att mitt tålamod alla gånger inte är det bästa, och tappar suget om något inte går som jag planerat. Nu har jag dock bestämt mig för att inte ge upp i första taget, utan tänker slutföra det jag börjat. Jag ska lära mig att virka så det blir fina raka kanter, och jag ska lära mig sticka. Punkt.

Så nu gäller det bara för mig att ta virknålen i vacker hand och pröva på nytt. Fast inte riktigt nu, har jättehård huvudvärk (spända axlar) och tror jag hellre behöver en nypa luft. Ska passa på att gå ut nu medan barnen sover tror jag.

Hoppas ni andra haft ett fint veckoslut!

//BB

(Googlad bild)

 

Kommentera

