Freakshow on the Road

Hemma med livet i behåll. Var lite orolig där en sekund hur det hela skulle sluta. Har just överlevt en 3-timmars bilresa med familjen. Ungarna var som okontrollerbara vilda djur, som gormade, skrek och skrattade om vartannat under resan. Ena sekunden var det spark och skrik, andra sekunden hördes kiknande skrattljud och däremellan varvades dessa ljuvliga meningar: ”Är vi fraaamme snaart? Jag är huuungrig! Jag är töööörstiiiig! Neej jag vill inte ääta panini, jag tycker inte OM DET HÄR! AAAAAH!”

Så javisst, nu talar jag om att vi alla kommit hem med livet i behåll. För det var verkligen en 3h lång cirkus on the road ikväll. Huh, tror vi tar en paus i resandet med hela familjen nu en stund.

Då vi kom hem – hem ljuva hem– hade vi till vår glädje 15 grader inne. I love egnahemshus. Så det var bara att börja elda såväl i pannrummet som i kaminen i vardagsrummet. Nu har vi fått upp värmen med några grader så vi torde kunna sova i natt utan att förvandlas till isklabbar.

Imorgon glada vi till jobbet gå, och min far får se efter våra små monkeys. 😉 Jag tar ledigt och går på jobb, hihi. Nej, våra barn är nog jättesöta och rara, men dagens åktur var nog lite too much för mig helt enkelt. Det piper fortfarande i mina öron.

Nu vila öronen en stund.

Ha det gott alleman.

//BB

Kommentera

