Loppis

Nu har jag äntligen fått till stånd det jag tänkt göra så länge; sälja grejer på loppis. Jag är litet av en hamster som har svårt att göra mig av med saker, speciellt sådana som har känslovärde. Men nu har jag tagit tjuren vid hornen och sorterat en massa barnkläder man helt enkelt inte längre har användning av. Mina egna kläder har jag också sorterat och har redan lite till försäljning.

Jag går väldigt gärna på loppis, och älskar att fynda grejer. Men tycker folk nuförtiden lite har missförstått det här med loppis. Endel grejer säljer folk för sjukt höga priser, sådana grejer som definitivt inte är värda så mycket. Folk liksom tänker att man ska förtjäna så mycket som möjligt istället för att bara göra av sig med saker för en billig peng. Och där tycker jag att charmen lite försvinner. Men visst kan man fynda fortfarande, alla har inte höga priser.

Mina priser varierar mellan 0,50 och 5 €. Det mesta kostar 2, bara för att det är så enkelt så. Så hoppas folk hittar till mitt bås och fyndar 🙂 Wish me good luck, för jag vill ogärna släpa hem mina loppisgrejer igen. Antar att det blir UFF-insamling som gäller sen. Men det tar vi efter en månad, för så länge ska jag sälja på loppis iaf. 😉

Brukar du gå på loppis? Fyndar du ofta?

Kommentera

