Om snarkande katter

Satt i allsköns ro och drack kaffe, läste tidningen då jag plötsligt hörde ett märkligt ljud. Stannade upp i mitt kaffedrickande och försökte lokalisera ljudet. Lät som ett lite lätt visslande ljud, som kunde komma från batterien i köket. Men fick mig ett gott skratt då jag märkte att det bara var katten som snarkade!

Vi hade tidigare en katt, Pelle, som ofta snarkade. På så vis är det inte helt obekant att katter kan snarka, men detta var definitivt första gången jag hörde Myy snarka. Det har väl varit en tungt natt då hon sov så djupt. 😉

Titta förresten så fina bordsdekorationer jag fått hem efter festen. Nu har jag två stycken som pryder vårt matbord i köket. De är ganska långa dekorationer, så det är bra att ha ett långt matbord så de får plats. De användes till vår fest som hade temat tex-mex, därav dessa inslag av chilin/paprikor och granna färger. Fint tycker jag!

Nu måste jag tempa tjejen, jag hoppas att hon är feberfri så vi kan gå ut i det vackra höstvädret. Efter ett veckoslut inomhus skulle verkligen lite frisk luft behövas!

Kommentera

