Som en ny människa

Klipp, klipp, klipp så är man som en ny mänska igen. Har idag varit till frissan och  förkortat lite frisyren. Även om det inte blev nån färg denna gång piggade det konstigt mycket upp ändå.

Alla små grejer som dessa behövs för att pigga upp, speciellt om man ser ut genom fönstret idag. Regn regn och grått och dystert.

Är hemma med sonen idag, eftersom han igår hade feber. Med god tur kan han gå till dagis imorgon, för idag har det nog inte funnits ett tecken på att han skulle vara sjuk. Han har haft fart på precis hela dagen. Han vaknade för en stund sen från dagsvilan, men nu har han somnat om i soffan i vardagsrummet, så håller mig själv i köket och passar på att skriva lite  så jag inte stör honom.

Imorgon bär det av mot nya äventyr, då ska det börja ställas i ordning för vår kommande kulturfest. Oj, kommer bli så roligt efter att man jobbat och filat på konceptet så pass länge.

Nu ska jag återgå till mitt stickningsarbete.

Ha det bra i rusket,

BB

 

2 reaktioner på ”Som en ny människa

  1. Jepp! Det gäller att se guldkornen i tillvaron och njuta av dem, för de finns!
    Jag brukar tänka så här ”jag ska inte behöva bli dödssjuk för att inse att vardagen är härlig, och att man kan längta efter helt små vanliga saker”.
    Alltid är det inte lätt att fundera så, men det går 🙂 Kram!

    1. Jo det finns nog mer guldkorn i livet än man anar, det är bara att försöka komma ihåg att öppna ögonen lite oftare 😉 Kram tillbaka!

Kommentera

