Kalla fötter

Kände redan då jag öppnade dörren till sovrummet att en kylig luft strök sig mot kinden. Kollade gradstocken vi har på väggen och den visade 15 grader! Snabbt vrida batteriet upp, dra mina långa yllisar på fötterna, begrava sig under täcket och hoppas på att det fort blir varmt. Jag gillar att sova i svalt, men 15 grader börjar nog vara lite på gränsen även för mig…. Då jag vaknade imorse hade temperaturen nog stigit till 19, men kändes ändå väldigt motbjudande att lämna den varma sköna sängen.

På tal om kyla, det kändes riktigt kallt ute idag morse! Hann inte, pga våra väldigt tighta mornar hos familjen Ängsvalla, se hur många grader det var men tyckte mig se lite frost ute på marken. JAG VILL INTE ATT DET BLIR VINTER.

Bäst är, att hålla sig inomhus och behålla yllesockorna på fötterna.

 

Kommentera

