Ei menny niinku Strömsössä.

Kom på att jag hade ett paket tofu i kylskåpet jag kunde steka upp till den grillade kycklingen och fetasalladen. Oj vad gott det skulle bli. Det bara vattnades i munnen. Som jag hade sparat på det paketet till ett passligt tillfälle. NAM!

Det jag inte hade märkt var att jag av misstag köpt mjuk tofu, men då jag upptäckte det tänkte jag att det säkert går bra att steka det ändå. Tänkte att tofun säkert hårdnar då man steker lite extra på den. Det gjorde det inte. Jag stekte och stekte, tofun fastnade och fastnade i pannan och blev mer och mer lik nån form av äggröra. Konsistens och utseende blev bara värre efter att jag kryddat den med curry och sojasås.

Inte ens min sambo gillade den, även om han är den som gillar allting. Så där ligger tofun ännu i stekpannan och äggrörar sig. Tills att den snart får dyka ner i roskisen. Ei menny ihan niinku Strömsössä, ei…

Kommentera

