Om dagssömn och kalas

Nu har vi varit till butiken och handlat inför morgondagens kalas. Nu skulle det då gälla att börja fixa i ordning huset och framförallt börja baka tårtan jag lovat åt dottern. Eller egentligen vet hon inte riktigt ännu hur den kommer att se ut, eftersom jag själv också är lite osäker, men har endel idéer jag tror att blir bra.

Förr var det enkelt att vara hemma med barnen, man kunde få ganska mkt gjort, men nuförtiden tycker jag att jag inte får något gjort här hemma! Den där tiden på dagen man får vara ensam och pynja på med sitt då barnen sov dagssömn blir bara kortare och kortare. Dessutom har ju dottern börjat nå den åldern då hon lite är i valet och kvalet om hon tänker sova eller inte på dagen. Blir kanske var tredje dag hon sover på dagen, men hemma lyckas jag nog inte få henne att somna. På dagis sover hon då hon sover, eller då som min sambo lägger henne. Kanske jag är för slapp i den frågan..? Faktum är att jag inte orkar kämpa och strida i onödan över en sån sak som att sova, hon klarar sig helt ok (även om hon kan bli lite grinig mot kvällen) utan dagssömn.

Få se hur det blir idag, och fram för allt imorgon då hon har sitt kalas.

Nej nu dags för lunch (skall äta resterna från chinese-take away jag köpte igår, mums!).

 

//BB

Kommentera

