Jag bara undrar…

…HUR kan en familj på 4 personer åstadkomma denna tvättmängd? Berget med smutskläder bara växer samtidigt som berget med rena kläder också gör det. Kan inte fatta hur jag klarat vardagen tidigare utan torktumlare, nu går tumlaren i ett. Vi köpte tumlaren av den orsaken att kläderna torkar väldigt långsamt i vårt hus under kalla perioder. Det kunde ta evigheter innan kläderna var torra, och eftersom utrymmet också var begränsat var kläderna kunde ställas på tork fanns det  inte en chans att tvätta flera maskiner i veckan.

Nu är jag så trött efter allt klädsorterande, så skulle bara vilja sjunka ner i soffan och slötitta på TV innan det är läggdags. Har försökt sortera lite kläder som jag kunde sälja på loppis. Väntar som bäst att få samtal från loppis om att det finns lediga bord, men än har inget hörts. Skulle vara fint om man fick sålt lite (läs: en hel del) sådant man inte längre har använding för. Knutarna bara väller av grejer här på Ängsvalla.

Har också lite börjat förbereda inför tjejens födelsedagskalas som är på lördag, men har inte kommit så långt ännu att jag börjat baka ännu. Kanske det hela slutar med att jag köper allt kaffebröd färdigt, även om det inte skulle vara min stil.

Brukar alltid till dotterns födelsedag försöka satsa på tårtan. Ett år gjorde jag en fjäril, ett annat år en nyckelpiga. Ifjol gjorde jag visst ett slott. Detta år har jag lite planer på att göra ett sandslott, eller kanske en sandlåda? Hur låter det? Det borde inte vara så svårt. Såklart tar man kaka med en liten leksaksspade. 🙂

Hittade på nätet en bild på en verkligt enkel sandkaka, men få se kanske jag försöker utveckla den idén litegrann. Eller så skiter jag i det hela och köper en färdig tårta 😉

 

Kommentera

