Dags att avrunda dagen

Vilket väder! Det bara viner i knutarna. Försökte ha en lykta och brinna ute på verandan, men ljusen bara slocknade så jag tog in den istället.

Firat tjejen har  vi idag, även om i liten skala. Mina föräldrar kom och firade tösen fastän de kommer på lördagen också då det riktiga kalaset hålls. Lite underligt, men skönt, var det att fira en födelsedag helt i ”stillhet” utan stress så att säga. Eller rättare sagt är det ju bara att skjuta fram stressen med några dagar, lördagen är här snabbare än jag tror… Tänk förresten att vi ännu på morgonen den 18.10.2007 trodde att vi skulle få en liten kille (som vi by the way kallat hela graviditeten för Matti-Teppo-Seppo) men så är det också en liten (stor) tjej som kommer till världen! Lycka!

Födelsedagen till ära fick barnen faktiskt godis, så de var ju i sjunde himlen. Eller åtminstone stod ögonen i huvudet på dem efter att de proppat i sig både bilar och påskägg. Javisst, påskägg kan man äta när som helst. Egentligen för att vara riktigt ärlig så hade det blivit kvar påskägg från förra påsken som jag nu tyckte att var dags att äta upp. Så man har dem slut inför nästa påsk… Ungarna fick helt sjukt mycket godis då de var påskhäxor förra påsken, även om vi endast häxade hos bekanta.

Eftersom de fick godis idag, vilket de inte få ofta, orkade de ju inte heller äta kvällsmål. Så man får hoppas på att de sover gott i natt ändå. Eller bara jag får sova är jag glad. 😉

Men oberoende tror jag att vår dotter hade en fin födelsedag. Till sist under kvällen övade hon sig att skriva lite. Det är hon jätteintresserad av. Snart lär hon sig väl läsa och då får man väl börja gömma alla böcker en 4-åring inte behöver läsa…

 

Blås inte bort i stormen! (Tur att man får vara inne i detta väder, och framför allt inte behöva vara på sjön…)

//BB

 

Kommentera

