Snörvel

Gick igår till läkaren angående mina utslag, och fick en salva jag ska smörja. Men idag morse var utslagen som bortspolade. Som om de aldrig ens funnits på mina armar, min mage, bröstet, benen, händerna. Gick ändå till apoteket efter min smörja, så man har sen till följande gång.

Läkaren tyckte förresten att jag borde sköta mina händer bättre. ”Det ser verkligen illa ut” sa han då han såg mina sprickor på fingrarna. Då skulle han ha sett hur illa de egentligen varit, för enligt mig såg såren inte så farliga ut längre. Men höll tyst och nickade bara.

Fast egentligen, det där med att ha handskar på mig då jag diskar eller klottar med vatten, som läkaren tyckte jag skulle göra, är inte en lockande tanke för mig. Att dra på sig och av sig bomullsvantar och plast/latexhandskar är för mig en jobbig onödig grej som bara tar onödig tid.

Jag har jobbat tidigare på ett café där jag var tvungen att ha på mig handskar då jag diskade, men då stod man ju och diskade en längre tid åt gången. Men att jag varje gång skulle dra på mig ett par handskar då jag ska öppna kranen känns ju ändå lite överkurs. Men visserligen vet jag ju att händerna skulle må bättre då, men latheten och bekvämligheten i mig tar över i denna fråga. Men det är ju jag själv som får lida sen och ingen annan vilket i sin tur också betyder att jag inte får klaga.

Vår son på 2 år kan förresten vissla. Haha, tycker det är lite cool. Klart att han inte visslar melodier och så, men visselljud kommer det iaf. 🙂

Dottern (som för övrigt är avundsjuk för att inte hon kan vissla) fyller 4år imorgon, men som tur har vi skjutit fram kalaset till lördag så alla släktingar runt om i landet också kan komma. Jag är nämligen förkyld och snörvlar på, så skönt att inte behöva fundera på kalasandet ännu imorgon.

Köpte förresten idag en ny tidning 101 ideaa – en helt superbra tidning för den som gillar att greja med sina händer eller som bara är ute efter inspiration. Jag gillade den skarpt iaf.

Kommentera

