Allergikerns klagovisa

Jag har nu igen en gång kommit på varför jag inte är så hemskt förtjust i då det blir kallare väder ute. Egentligen är jag en höstmänniska, och kan tycka att det är ganska skönt då det blir svalare ute efter en het sommar. Men den där kylan för också med sig saker jag som helt enkelt AVSKYR. Endel har jobbigt på våren med alla formers pollenallergier, hösnuvor osv. Men jag (och säkert många andra som har atopisk hud) får otroligt torr hud som i sin tur blir till sprickor. Klåda i händerna, och då det blir stora sår gör det fruktansvärt ont. I hate it.Och som om inte dessa sår skulle räcka till så har jag dessutom för tillfället odefinierbara fläckar på händer (både på  handflatan och ovanpå handen) och till och med halsen. Ser ut som en allergisk reaktion. Kanske för att jag hade oäkta örhängen på mig igår? För att jag har torr hud?  Man blir nog lite trött på detta. Det svider och kliar om vartannat på händerna, och fingrarna gör ont. Vet att man inte ska klaga, för det finns folk som är i värre situation. Men detta är nog ingen njutning åtminstone.

Nog klagat för denna gång.

3 reaktioner på ”Allergikerns klagovisa

  1. Hejsan, såg din rubrik och när jag läst kom jag till att här skall det kommenteras 🙂 På hudsprickor av köld eller annat, använder vi en ”smörja” som heter Jukon och finns i Sverige. Vi brukar köpa den från matbutikens ”hälsohylla”. Den har alltid hjälpt också mot hälsprickor. Hoppas du har chans att få tag i den och inte är allergisk mot innehållet. Lycka till o kram

    1. Åå, tack för tipset! Måste utreda direkt ifall man kunde beställa den över nätet. Skulle vara väldigt bra om man hittade någonting som hjälper, för nu är det ju bara början av hösten så på vintern är säkert huden i ännu sämre skick. Tack så mycket, kram

Kommentera

