Abba Show och Ventoline

Har för en stund sedan kommit hem från en Abba Show ute i skärgården. Det var riktigt roligt igen att få ha keikka måste jag säga, men lite extra titt på låttexterna kunde jag ta inför nästa spelning. Det hade nog rostat lite sen sist.

Förra spelningarna var faktiskt i september (2st), men då råkade jag vara på min Portugal-resa, så senaste spelningen för mig var i våras.

Denna Abba Show är alltså en grupp på 11 personer som drar en show med Abbas låtar. (kunde man väl aldrig ha gissat, va). Vi har nu hållit på med detta sedan 1998, så man börjar ha lite år på nacken. Spelningsmängden per år varierar, kan vara allt mellan 1-10. Periodvis fler, periodvis mindre. Sjunger alltså background vocals i denna Abba Show.

Men hur kan det alltid kommas sig att ens barn är så bra på att tajma så fel och bli sjuka precis då som man inte själv är hemma? Som då vi var i Portugal blev vår son sjuk på andra dagen vi var där. (Barnen var alltså hemma i Finland medan vi var på resa).

Och idag igen ringer telefonen då vi var på väg till spelplatsen och det är min sambo som säger att sonen har spytt (antagligen pga slem/förkylning/hosta) och att han hostar i ett.

Nu hör jag sonen hosta precis hela tiden i sin säng, och jag kan inget annat än tycka synd om honom. Han har fått ventoline idag (”astmamedicin” som öppnar luftrören, men som bara får ges vid behov), men vet inte om det hjälper. Han har paus i den långtidsverkande astmamedicinen nu (haft över sommaren) och jag märker nu att han redan är för andra gången sjuk och har svår hosta på mindre än en månads tid.

Måste nog uppsöka barnläkaren ännu en gång och kolla upp ifall han behöver få medicin dagligen igen. Jobbigare vardag då han får medicinen varje dag (med tanke på att alltid komma ihåg att ha pipan med vart man än går) men ack så trevligare för lilla pyret. Nästan så jag längtar efter den där medicinen nu då jag hör på hur han hostar på.

Oj, nu börjar ögonen gå i kors åt mig, måste inta sängposition pronto, annars somnar jag stående (ja, jag står och skriver för tillfället).

God natt.

 

Kommentera

