Tant- and proud of it

Den fruktade dagen har kommit och är till och med nästan över. Den dagen man trodde man skulle få sina fösta gråa hår. Den dagen man tänkte att den värsta krisen av alla skulle komma. Den dagen man trodde att världen går under. Dagen då jag skulle fylla 30.

Nåja 30 fyllde jag ju oundvikligen, men det andra är bara trams. Inget grått hår och ingen kris här inte. Till och med världen är där den borde vara.  Känner mig faktiskt lite stolt över att ha nått denna ålder. Lite sådär vuxet, på ett barnsligt sätt.

Firade hela dagen genom att åka till huvudstaden på studiebesök med mina sekreterarkompisar. Så nu vet vi hur det går till på radio, TV och dagstidning. På kvällen hade jag ett minimalt kalas för den som ville ha en kopp kaffe och en färdig frysbulle man slänger i ugn.

Min sambo hade gått verkligt wild och köpt mig en Canon EOS 550D systemkamera! Som jag har längtat! Som jag har trånat! Och nu bor det en systemkamera hos mig. Härligt. Nu gäller det bara att lära sig använda den.

 

2 reaktioner på ”Tant- and proud of it

  1. Då jag fyllde 40 började jag glatt tala om min kommande 50-års dag och nu då jag om ett år fyller 50 tänker jag göra likadant 🙂
    Snart fyller jag 60, får gå i pension osv. tänker jag säga.
    Somliga tycker det är helt knäppt att hålla på så men för mig funkar det med lite självironi och min helt personliga humor.
    Det är ju jag som ska fylla år och jag som ”ska krisa” om det så vill, så … jag har valt att göra så här 🙂

    Fortsätt vara stolt över din ålder och din erfarenhet. Och använd din kamera, ofta 🙂

    1. Jamen det där låter ju helt fiffigt tycker jag! Hellre hitta ett system som passar för en själv än att hamna mitt i en kris. Ditt system tillåter ju hjärnan att vänja sig vid tanken att dagen då man fyller 30, 40, 50 osv inte sen i själva verket känns så stort.

      Man ska verkligen vara stolt för sin ålder, och det är ju sist och slutligen bara siffror det egentligen handlar om.

      Kameran kommer att vara i användning, det lovar jag. 🙂

Kommentera

