Sköna Lediga Lördag

Då man nu haft ledigt torsdag och fredag trodde jag hela morgonen att det redan vad söndag. Oj vad skönt det är då man plötsligt märker att det bara är lördag. Idag började vi dagen med dottern genom att gå på sagostund som ordnades på bibban. Dottern är så pass stor läslus, så bättre program för henne en lördagförmiddag kunde man knappast tänka sig.Dessutom var det skönt för Mor att få slöläsa inredningstidningar medan sagostunden pågick 🙂

Efter bibban var vi en sväng på kaffe och Gigantti med Bästa N som jag tydligen inte sett på evigheter. Tänk att man förr alltid sågs varje dag, och nu blir det mer sällan. Ännu ett tecken på att man börjar bli gammal. Usch. Men vi ska träffas ännu ikväll och käka lite tortillas, så det ska bli skoj att få skvallra lite till. Man har ju att ta igen då man inte setts på ett tag 😉

Nu ska jag först halvt oplanerat gå på teater. Fick en biljett då Bästa A:s mamma blev förhindrad, så det ska bli skoj så här på lördag eftermiddag.

Så tänk, min lördag som ännu igår var ganska tom, är plötsligt helt full med program. Men det gillar jag. 🙂

Ha det gott och ta väl hand om varandra.

Tjolahopp.

//BB

 

 

Kommentera

