Förlängt veckoslut

Efter en lång arbetsdag är det skönt att veta att jag är ledig i dagarna fyra. Härligt! Barnen är också lediga så det kommer att vara full ruljans här hemma. Får hoppas på fint väder bara. Har inte riktigt vant mig vid att jag jobbar 75% numer, så det här att vara ledig plötsligt i veckan är lite främmande. Men helt välkommet såklart.

Imorgon kommer dessutom sambon hem. Borde kanske nappa bilderna från Portugal jag har lagt i hans dator så jag kunde lägga upp fina bilder här. Min största passion under resan blev alla vackra dörrar där fanns. Så jag har ganska många dörrbilder (ja, jag är helt normal) jag gärna vill visa. Det kliar i fingrarna! 😉

Men nån bild har jag nog i min dator också från resan, så kan ju börja med att lägga upp av dem.

 

Det fanns en liten kisse som bodde i ett övergivet hus, men det fanns spår av att nån gav mat åt den eftersom det fanns skålar med torrfoder där inne.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

En gata i stan som hette Rua Da Galeria De Paris var fylld av krogar och nattklubbar. Man gick in i någon av pubarna och köpte sig ngt att dricka, sen samlades alla utanför längs med gatan för att umgås. Till slut var hela gatan full av folk som minglade och tog sig en öl. Pubarna däremot tävlade om vem som hördes mest, så det kunde vara ganska hög volym på musiken, åtminstone då man gick in.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Det fanns även hus till salu oberoende vilket skick de var i, så man började nästan tänka på att köpa sig en liten sommarstuga i Porto. Huset/ruinen på bilden har en ”till salu”-skylt på väggen. Fast lite renovering skulle det kanske kräva…

 

 

 

 

 

 

 

Klockan i metrostationen var ganska festlig tycker jag. Som alla väggarna som var gjorda av handmålat kakel.

Kommentera

