Inte länge kvar nu mer!

Imorgon har jag mitt examenstillfälle på jobbet, och nu börjar det kännas lite pirrigt. Såklart är sambon borta hela veckan, så jag får göra ensam alla morgonbestyr och fixa barnen till dagis imorgon bitti. Typsikt, då jag för en gångs skulle borde vara skärpt och i tid och INTE stressad. Av någon anledning har jag på känn att det kommer att bli en kaos-morgon. Det finns en del jag måste göra på jobbet ännu på morgonen, innan bedömarna kommer kl 9.

Tänk, bara det här mer, sen börjar studierna vara avklarade. Sen har jag officiellt gjort sekreterar-examen. Känns bra efter att ha studerat i ett par år vid sidan om jobbet och familjen. Började studera när vår lillis var ca 6mån, och idag är han lite på 2.

Haha, sen får man väl börja gå omkring i jakku-puku, högklackat, skaffa spetsiga glasögon och sätta håret fast i en knut för att leva upp till sekreterar-rollen. Nåja, i själva verket betyder det ju bara i praktiken att man har lite mer papper att visa och kanske har lättare att få jobb inom branschen. Så ingen make-over här inte 😉

Det har annars varit en riktigt ruskig dag idag. Varit mörkt och regnat hela dagen. Även om jag gillar hösten hör nog inte dessa dagar till mina favoriter. Föredrar nog sol och lite mer värme.

Nåja, håll tummarna imorgon! Onekligen är det nog en lite absurd känsla att ha folk att stirra på sig då man jobbar. Men månne jag inte överlever.

 

Kommentera

