Millions of Apples, Apples For Free.

Det är såklart trevligt med äpplen, och man skall vara glad att man får gratis frukt på hösten. Det är jättegoda i år också, fast det finns tror jag rent av tusen av dem. Har nu lagat denna höst 2 satser äppelmos, och ännu finns det att ta ifrån. Dagens sats blev helt ljuvligt god, trots att jag inte tillade socker (eller sukrin) överhuvudtaget. Hemligheten med det goda moset är kanel! Några kanelstänger med i kastrullen så blir både doften och smaken underbar!

Det är inte bara äppelmos jag grejat med idag. Eftersom jag skulle få kaffebesök idag av min kompis bakade jag dessutom en kaka. I normala fall skulle jag nog inte baka, men eftersom vi båda är onormala och följer LCHF-dieten finns det inte så mycket val. Det är inte bara att ta till närmsta kexpaket och smälla fram det på bordet, utan vill man ha något gott får man ta vispeln i vacker hand och fixa till det själv. Men bra så, för då får man äta helt med gott samvete. Nu tar jag såklart för givet att ni alla är dödsavundsjuka  då ni ser hur mysigt vi hade det på vårt kaffestund, med kladdkaka och vispgrädde…

Det var verkligen trevligt med kafferep, eftersom det är så sällan man ses nuförtiden. Känns bra att man förbättrat världen igen en gång… 😉

Till slut måste jag bara berätta om en fin överraskning som min sambo hade gjort igår med barnen. För att alla skall förstå vad denna mackapär är, kan jag berätta att det är en maracas! Min sambo har till mitt förtret samlat på ölkorkar, och de har legat både här och där i köket. Varje gång jag sett dem har jag påpekat att de gott kunde slängas i roskis. Nåh, igår förstod jag till vad han samlat dem. De runda delarna, som för (o)ljudet, är gamla ölkorkar som barnen fått hamra på och räta ut. Själva ramen har sambon själv gjort, och slutprodukten tycker jag är ganska fin. Och den hörs, I can tell you. Ännu är den lite halvfärdig eftersom den inte ännu ytbehandlats. En lite mörkare nyans träolja är mitt förslag, vad tycker Du?

På tal om öl och ölkorkar så kan ni ju ta en titt på min sambos ölblogg han nyligen startade. Den går på finska och den hittar ni här!

Imorgon lång arbetsdag som kommer att resultera i att vi blir en hel del klokare igen.

Ha det gott och var snälla med varann.

Hälsningar från Knuten!

//BB

7 reaktioner på ”Millions of Apples, Apples For Free.

  1. ja, om det finns intresse av sådana så är det säkert ingen omöjlighet. Bara att börja dricka mkt kalja då så man får tillräckligt med korkar 😉

Kommentera

