Pelargoner, tantvarning?

Åh vad jag älskar pelargoner!

Den här är en som just flyttat in i vårt hus. Den är kanske den 27:nde pelargonen hos oss. Eller kanske 28:nde…? MEN den första ljusröda mårbackan iaf!

Ja ja, man kan väl säga att jag är pelargonaddict då. Men dom är ju så fina.

För att vara riktigt ärligt så tyckte jag ännu för några år sen att det var tantvarning att gilla pelargoner. Jag bojkottade allt som hade med pelargoner att göra.

Där ser man sen vad som händer när man nästan är 30. Man blir en tant som gillar pelargoner. Men jag går ändå inte omkring med en kass gjord av kaffepaket, och klipper inte ut kupongerbjudanden i tidningar. Dricker heller inte sörplande kaffe på bit ur kaffefatet och går inte med bruna (lite mörkare än hudfärgen) strumpbyxor.  Så något hopp finns det väl för mig ännu.

Det bästa med pelargoner är ju att de är svåra att ta livet av.

Gillar du pelargoner? ÄR det tantvarning?

 

2 reaktioner på ”Pelargoner, tantvarning?

Kommentera

